Aktualności

Zapraszamy do czytania

Istnieje kilka problemów, które mogą powodować, że iPhone nie chce się włączyć. Niektóre z nich łatwo można rozwiązać samodzielnie, bez pomocy serwisu, ale są takie, które wymagają  fachowej porady.

W urządzeniu iPhone możemy wymienić 3 główne problemy gdy nie można urychomić urządzenia, a jest to m.in. usterka oprogramowania, awaria ładowania lub inny problem sprzętowy. 

Jak włączyć iPhone'a

Na początku musisz upewnić się, że włączasz iPhone'a we właściwy sposób, zanim spróbujesz któregokolwiek z kroków rozwiązywania problemów wymienionych poniżej. 

Przycisk Home i Side
Naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny, aż zobaczysz logo Apple na ekranie.

Przycisk Home i Top
Naciśnij i przytrzymaj górny przycisk, aż logo Apple pojawi się na ekranie.

Brak przycisku Home, zatem zostaje przycisk boczny
Naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny przez kilka sekund i zwolnij go, gdy zobaczysz logo Apple.

Sprawdź, czy możesz ponownie uruchomić telefon

Twój iPhone może być włączony przez cały czas, nawet gdy ekran jest wyłączony, chyba że celowo go wyłączysz za pomocą ustawień. Gdy ekran urządzenia jest ciemny, telefon jest włączony — choć „uśpiony”, a usterka oprogramowania w aplikacji może uniemożliwiać wybudzenie telefonu po naciśnięciu przycisku zasilania, dotknięciu ekranu, podniesieniu go do twarzy lub w inny sposób gdy próbujesz go "obudzić".

Najprostszym sposobem jest wymuszenie ponownego uruchomienia iPhone'a i sprawdzenie, czy uda się go włączyć.

Jeśli telefon pomyślnie uruchomi się ponownie, problem prawdopodobnie został rozwiązany. Ten problem może wystąpić od czasu do czasu bez sugerowania poważnego problemu podstawowego. Ale jeśli Twój telefon nie włącza się na tyle często, że staje się to już uciążliwe, jest to oznaka, że masz źle działającą aplikację i wskazanym jest udanie się do serwisu w celu rozwiązania problemu.

W takich przypadkach można jeszcze zresetować telefonu do ustawień fabrycznych, a następnie przeprowadzić ręczną instalację aplikacji z App Store, aby zobaczyć, która z nich jest wadliwa.

Spróbuj naładować telefon

Spróbuj naładować telefon — podłącz telefon w sposób, w jaki zwykle go ładujesz, i pozwól mu ładować się przez godzinę lub dwie.

Jeśli telefon nadal się nie włącza, może to oznaczać, że coś jest nie tak ze sposobem ładowania. Sprawdź port Lightning w telefonie, aby upewnić się, że nie jest wypełniony kłaczkami lub zanieczyszczeniami, i sprawdź, czy kabel Lightning nie jest załamany bądź zerwany. W razie potrzeby wymień kabel na inny.

Ponownie naładuj iPhone'a. Pamiętaj, aby podłączyć telefon bezpośrednio do zasilacza sieciowego, a nie do portu USB komputera, aby upewnić się, że port USB nie stanowi problemu.
Jest całkiem możliwe, że port Lightning lub port USB laptopa uległ awarii, a ponieważ nie ładował się, nie można go było włączyć. Jeśli tak, to powinno rozwiązać twój problem.

Rozwiąż problem ze sprzętem

Jeśli Twój iPhone nie reaguje na twardy reset i wydaje się, że również nie ładuje, liczba potencjalnych problemów zmniejszyła się, prawdopodobnie sygnalizując, że może to być problem sprzętowy. To niestety nie jest dobra wiadomość, ponieważ z reguły oznacza to poważny problem. Kilka z najbardziej prawdopodobnych problemów to:

Zalanie. Być może zamoczyłeś telefon i spowodowało to awarię niektórych komponentów.
Obrażenia od upadku. Upuszczenie telefonu mogło spowodować uszkodzenie ekranu (najprawdopodobniej) lub elementów wewnętrznych (mniej prawdopodobne), uniemożliwiając jego poprawne działanie.
Awaria komponentu. Niezależnie od tego, jak niezawodne są iPhone'y, zawsze istnieje możliwość, że jeden z nich zawiedzie, chociażby z powodu wady produkcyjnej. To rzadkie, ale może się niestety zdarzyć.

Skontaktuj się wtedy z firmą, która zajmuje się naprawą telefonów która na pewno rozpozna co jest problem i naprawi twoje urządzenie. 

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności